Sedir Kayseri Mutfağı

Etiketler :
Dün alışveriş için A City'deydik. Yemek için tercihimiz için çok övülen Sedir Kayseri Mutfağı oldu. Dışarda ev yemekleri yemeyi pek tercih etmem ama A City'nin yemek bölümü bunu bize mecbur kıldı diyebilirim. Gerçekten kısıtlı seçeneklere sahipler.

                                    

Mekan bu şekilde. Biz yemeğimizi dışarda yemeyi tercih ettik. Teras kalabalıktı ve oturduğumuz masa biz gelmeden önce temizlenmemişti. Mekanla ilgili ilk eksi puanı buradan verdim. Yemek tezgahının önünde duran görevli ise gereğinden çok konuşuyordu, öyle ki bir an vazgeçip geri dönmeyi bile düşündüm.

Yemekler çok güzel görünüyordu. Tercihim püreli kaşarlı köfte ve pilav oldu. Yemeklerin resmini çekmeye fırsat bulamadım ancak köftenin görüntüsü gerçekten mükemmeldi. Buna ek olarak sıcaklığını koruyor olması büyük bir artıydı. Buna rağmen pilavın buz gibi olması tadımı kaçırdı. Pilav ve köftenin yanında salata ve ayran aldım. Salata'nın hiçbir ekstra özelliği yoktu, oturduğumuz masada zeytinyağı, limon gibi sosların olmayışını da belirtmek isterim. Ayran kapalı ayrandı ama sanırım bir süre sıcakta beklemiş. Bir iki yudum aldıktan sonra bıraktım. Sütaş ile çalışmaları büyük bir eksiklik, ayran denilince benim aklıma sadece bir marka geliyor: Eker.

Köfte lezzetliydi, püre de kıvamındaydı. Yemekle ilgili tek eleştirim köftede kaşarın bulunmayışıydı. Pürenin üzerine konulan -daha doğrusu konulmayan- kaşar parçası biraz daha kalın olmalıydı. Daha önce de belirttiğim gibi salata olmasa da olurdu. Bitirmedim zaten. Pilav soğuktu, hoşuma gitmedi.



Tatlı ise kesinlikle günün kahramanıydı ve günü kurtardı. Kayseri'ye özgü bir tatlı denemek için Nevzine tercih ettim.Genelde sütlü tatlı tercih eden, şerbetli tatlıları bitiremeyen biri olarak Nevzine'yi bitirmem sadece 1-2 dakikamı aldı diyebilirim. Şerbeti tam kıvamında, cevizle tadına tat katılmış harika bir tatlı yedim ve çok başarılı buldum.

Üç kişiydik. 2 köfte, 1 mantı, 2 pilav, 2 salata, 3 tatlı, 3 içecek ve 2 suya toplamda 58 lira ödedik. İçtiğimiz çaylar ikramdı. Çaya ödeyeceğim 1-2 lira da değilim ancak yemek sonrası gelen çaya para ödenmemesi gerektiğini düşünüyorum. Bu konuda Kayseri Mutfağı doğru olanı yapıyor ve takdirimi de kazandılar. Personel gayet güleryüzlü ve ilgiliydi. Hatta fazla ilgi bir ara bunaltmıştı ki bundan yazımın başında belirtmiştim. Genel bir yorum yapacak olursam açıkçası "bugün de Kayseri Mutfağı'na gidelim" diyeceğim lezzetler bulamadım. Nevzine'yi ise ısrarla tavsiye ediyorum. Gidin yiyin ve yedirin.

Adres: Fatih Sultan Mehmet Bulvarı (İstanbul yolu 5. km) Yenimahalle, Ankara, Acity AVM Yemek Katı
Web site: http://www.kayserimutfagi.com

0 yorum: