Kitap Yurdu ve D&R incelemesi

Etiketler :


Internet'in hayatımıza girmesiyle birlikte e-ticareti de tanıdık, Internet'ten alışveriş yapan, hatta bu eylemi sık sık gerçekleştiren bir toplum haline geldik. Bilgisayar, cep telefonu, bilgisayar ya da playstation oyunları, tekstil ürünleri ve hatta gıda ürünleri internet'ten sipariş ettiğimiz, satın aldığımız ürünler oldu. Bunlara ek olarak internet kitapçılığı da bu yeni (artık eskisi kadar yeni değil) furyanın önemli noktalarından birini oluşturuyor. Ben de bu dönem ders kitaplarını internet'ten sipariş eden bir öğrenci olarak, kitaplarımı sipariş ettiğim kitapyurdu.com ve D&R hakkında aydınlatıcı bir yazı yazmaya karar verdim.
                                   
İlk olarak D&R'a baktım. Tasarım sade ve erişmek istediğiniz her şeye rahatlıkla ulaşabiliyorsunuz. Fiyatlardan da etkilenmedim desem yalan olur. Neredeyse tüm kitaplarda %25-27 arası değişen bir indirim söz konusu ve şüphesiz internet'ten kitap almayı cazip kılıyor. 25 lira ve üzeri alışverişlerde kargonun ücretsiz olması da cabası. Maalesef alacağım 4 kitabın sadece 2 tanesini D&R'da bulabildim ve bu ikisini sipariş ettim.   İki kitaptan kârım %26 civarıydı ve oldukça da memnun aldım. Bununla beraber kredi kartına vade farksız 6 takside varan seçeneklerinin bulunması da hoşuma gitti. Siparişimi verdim. Gelen mail'de 1-5 gün içerisinde siparişimin elime ulaşacağı bilgisi yer alıyordu. Taahhüt ettikleri gibi 5. günde siparişim eksiksiz ve sorunsuz olarak elime ulaştı. Gerçekten bu alışverişten çok memnun kaldım ve bundan sonra da internet'ten kitap alacağım zaman ilk tercihim D&R olacak.

                                       

D&R'da bulamadığım iki kitabı kitapyurdu.com'da buldum. Aslında tüm kitaplarımı tek siparişte getirtmek istiyordum ancak burada da almak istediğim kitaplardan birisi bulunmuyordu. Diğerinde ise 3-4 liralık bir fark söz konusuydu. D&R'da siparişimi tamamladıktan yaklaşık 10 dakika sonra Kitap Yurdu'ndan diğer iki kitabın siparişini verdim. Burada da kitaplarda indirimler söz konusu. D&R'a göre bazen avantajlı, bazen dezavantajlı olabildiklerini belirtmek isterim. Siparişimi tamamladıktan sonra gelen mail'de kitaplarımın 7 gün içerisinde elime ulaşacağı bilgisi yazılıydı. Bugün en son kontrol ettiğimde ürünlerin hazır olduğu ve sevk edileceği bilgisi yer alıyordu sitenin sipariş takip sisteminde. Muhtemelen yarın, yani 7. gün elime ulaşmış olacaklardır. Kargo henüz gelmediği için tam bir bilgiye sahip değilim ancak sanırım kargo ücreti ödeyeceğim 5-6 lira kadar. Çünkü kitapyurdu.com'da 150 lira ve üstü kitap alımlarında kargo ücretinde %50 indirim olacağı yazıyor. Kitap Yurdu, kargo konusunda değişik bir strateji belirmemiş, bunu da belirtmeden geçmek istemiyorum. Sitede bulunan bazı indirimli ürünler siparişe eklendiğinde kargo ücreti ödemenize gerek kalmıyor. İndirimli ürünlere ek olarak, fiyatları 5-6 lira arasında değişen kitap ayraçlarından da alırsanız kargo ücreti ödemiyorsunuz. Kargoya vereceğiniz ücrete fazladan bir ayraçınız oluyor yani. Bunu niye değerlendirmedim bilmiyorum ama güzel bir olay. Son olarak kitaplarla birlikte bir adet kitapyurdu.com yazılı dolma kalem hediye ettiklerini de söyleyeyim. Kalem, kalemlik, not defteri... Bunlar ufak şeyler olsa da promosyonlar, ikramlar Türk halkının her zaman ilgisini çekmiştir, güzel bir uygulama.

Benim bu iki "kitapçı" söyleyebileceklerim bu kadar. Artıları ve eksileri mümkün olduğunca objektif olarak yazmaya çalıştım. Bundan sonra seçim yapmak size kalıyor. Bana sorarsanız, yukarıda da belirttiğim gibi, 1. tercihim kesinlikle D&R olur. Ancak yine de son seçim size kalmış.

Bağlantılar:

Kitap Yurdu: http://www.kitapyurdu.com
D&R: http://www.dr.com.tr

0 yorum: