Uykusuzluk (Insomnia) hastalığı ve tedavi yolları/yöntemleri

Etiketler :

Daha önce de bahsettiğim gibi bloguma uzun süredir yazı yazamıyordum. Son 1 aylık süreçte yazabildiğim 3 yazı da Android ile ilgiliyli ve açıkçası bu durumdan pek de memnun değilim. Bugün ise bambaşka bir konuda yazmayı düşünüyorum. Konum, uykusuzluk hastalığı yani diğer adıyla Insomnia. Bu hastalıktan müzdarip biri olarak yazarken hep bilgilenmeyi, hem de bilgilendirmeyi umuyorum.

Uykusuzluk hastalığı, adından da anlaşılacağa üzere bir uyuyamama sorunudur. Bu hastalığa sahip olan kişiler genellikle gözlerini kapattıklarında uykuya dalamaz, bu durumun yarattığı psikolojik etki nedeniyle de uyumakta güçlük çekerler. Bu hastalık, insanlara hem fiziksel hem de psikolojik yönden zarar verir. Şöyle ki, uzun süreli uyuyamama sonucunda oluşan yorgunluk fiziksel açıdan, bu durumun yarattığı stres ise psikolojik açıdan rahatsızlık verir.

Insomnia hastalarının genellikle öğle saatlerinde bir iki saat uyudukları ve bu nedenle de gece saatlerinde uyanık kaldıkları görülmektedir. Ben de bir Insomnia hastasıyım ve bu yazıyı yazarken saate baktığımda saatin 04:00'e geldiğini görmekteyim. Peki bu hastalığın çaresi ya da tedavisi yok mudur? Varsa tedavi yolları nelerdir? Yazımın devamında uykusuzluk hastalığının tedavi yollarını yani yöntemlerini anlatmaya çalışacağım.

Öncelikle bir uyarıda bulunmak durumundayım. Birinci tercihiniz kesinlikle bir doktora danışmak olmalıdır. Bunun haricinde bu hastalığın gidirilmesi için bazı bitkisel yöntemlerin olduğu bilinmektedir. Ayrıca, bununla birlikte, hastalık korunmak için de bazı yöntemler bulunmaktadır. İlk olarak hastalığın tedavisinde kullanılabilecek alternatif yöntemleri, sonra ise hastalıktan kurtulma yöntemlerini anlatacağım.

Kediotu bitkisinin uykusuzluğu giderme konusunda olumlu etki yaptığı bilinmektedir. Ek olarak, uyumadan önce sıcak süt içilmesi, uyanınca ılık suyla bir duş almak, gün içerisinde egzersiz yapmak, öğlen yemeğinde akşam yemeğine oranla daha çok yemek ve en önemlisi de uyumadan önce yemek yememek uykusuzluk hastalığınızdan kurtulma yolunda size yardımcı olacaktır.

Hastalıktan korunmak için ise uzmanların bazı önerileri, tavsiyeleri bulunmaktadır. Bunların başında kafeinli ürünlerden kaçınmak gelir. Yatak odanızın karanlık ve sessiz olması da oldukça önemlidir. Bu, benim uykusuzluk problemleri yaşamamın temel nedeni diyebilirim. İçeriden ya da dışarıdan gelen gürültü maalesef çabuk uyanmama ve bir daha da uyuyamama neden oluyor. Tıpkı bugün olduğu gibi. Bu iki tavsiyeye ek olarak, kafanızı boşaltmak, stresten arınmak sizin uykusuzluk problemlerinizi gidermenizi sağlayacaktır.

Benim bu anlattıklarım alternatif yöntemler ve tavsiyelerden oluşuyor. Bu nedenle daha önce de belirttiğim gibi, bir doktora danışmanız ve doktorunuzun tavsiyelerine göre hareket etmeniz sizin açınızdan çok daha sağlıklı olacaktır.

0 yorum: